Tvättider

Skulle boka tvättid igår när jag kom hem från träningen. Jag springer in i tvättstugan och ser bokningslappen framför mig -Hmmm undra vilket datum det är imorrn?! Äh jag chansar på 28 augusti. Skriver upp mig på 28 augusti 07.00-12.00. Det blir perfekt tänkte jag, gå upp tidigt och bara sätta i gång.
Springer upp till Dick och säger hej och undrar vad det är för datum imorrn. Han svarar 29!!! Fan fan fan, skrev upp mig på fel datum! Men det är väl inte hela världen säger han, det är ju aldrig några i huset som är hemma den tiden mitt på en vardag ändå så det är ju lugnt. Ja det är sant tänker jag, så jag struntar i att springa ner och ändra tiden, jag tar för givet att det finns tvättid 07.00-12.00 idag.
Ställer klockan på 07.00 och ska gå ner med tvätten, och då är det någon jävel som har hunnit boka dagens tvättid som jag tog för givet att jag skulle få. Fan fan fan!

Får alltså tvätta senare än vad jag tänkt, lite surt när dagen inte blir som man planerat, visst inget JÄTTEproblem direkt, men ändå, det rubbade mina planer för dagen. Surt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0