Jullista

Har du köpt en chokladkalender?
Nej.

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?
Ja de har jag faktiskt.

Till vem är det svårast att köpa till?
Alla, jag har väldiga problem när jag ska handla, om man inte gett några förslag då vill säga.

Dricker du alkoholfri glögg?
Ja, den är godast!

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Nej, eller när jag var liten märkte man väl knappt av den förrän det var julafton. Då var det lite stressande för sig att öppna alla klappar :-) För övrigt är jag nog jämt stressad inför julen, men det hör till.


Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
Jag har inte sett den än.

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Sunes jul.


Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Ingen aning, jag vågar alltid säga god jul till alla som jag vill säga det till och glömmer man det så är inte det hela världen för mig direkt, det är ju ändå bara ett "god jul" :-)


Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Mamma. Hos mig och maestro så pyntar vi knappt, så roliga är vi :-)


Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Vi har ingen julgran heller tyvärr, men den hos mina föräldrar bestämmer pappa och jag hur den ska se ut, syrran och mamma sitter och tittar på. Samma visa varje år, men jag gillart :-)


Plastgran eller äkta

Spelar ingen roll.


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Få, eller det kvittar. Det är kul att ge bort när man ser att de uppskattar klappen.


Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
I Sverige som alltid, skulle aldrig vilja åka utomlands under julen, aldrig!


Känner du någon julstämning nu?
Japp, åt precis skinkmacka med senap. Mums!


När kom din julstämning?
Den kom 1 december.


När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Tidigaste veckan då det är första advent på söndagen och senast på första advent.


När julpyntar man?
Några dagar innan julafton.


Skickar du julkort?
Nej inte i år.


Vilken senap till skinkan?
Vanliga hederliga smaken.


Viktigaste på julbordet?
Köttbullar, rödbetssallad, potatis, sill, skinka, Jansson, ägg halvor, Julmust, hårtbröd...


Julmusik jag inte kan vara utan?
Carolas första julskiva. Den är absolut den bästa och en tradition i våran familj.


Världens bästa jullåt?
Oj, det finns många. Tänd ett ljus är en av dom.


Julknäcke eller vörtbröd?
Julknäcke


Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Knäck och twixpåse. Jag gör inget av det själv. Mormor gör och farmor köper twixpåsen :-)


Vilka traditioner har ni?
Åh, den underbara traditionen :-)
Den 23:dje firar jag och Maestro jul här hemma och på eftermiddagen åker jag och min syster till våra päron och maestro åker till sina. Där käkar vi pizza på kvällen och sedan åker vi skridskor och dricker glögg, klär julgranen och är allmänt stissiga. 
På julafton väcker mamma oss vid 8.30 där omkring till Carolas julskiva och sedan äter vi frukost(skinkmacka och varm choklad) och öppnar klapparna framför granen. Sedan är det dags att fixa sig för att vara hos farmor i hallsta klockan 12.00. Innan vi åker dit åker vi till graven för att hälsa på morfar och sedan förbi åsby en sväng. Hos farmor käkar vi julbord och kollar kalle och sedan vid 17.00 ska vi vara hos mormor i sura där vi också käkar julbord. Så på ett ungefär ser våran jul ut. Jag älskart!  


Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Både och, det kan vara roligt att slå in vissa paket faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Lumpan

Träningsläger på malta,fan vilka jävla shyssta ställen du får åka och träna på. Det är ju helt sjukt. En annan har åkt till Riddarhyttan på träningsläger och det är mitt enda.

2008-12-16 @ 15:51:03
URL: http://vivaladan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0