Nu är det roliga över...


Ni sitter jag här med en knut på huvudet och är nyduschad och tänker tillbaka på det roliga, det vill säga julen. Den går alltid lika snabbt men den känns ändå så himla lång. Ja jag gillar den i alla fall, alltid samma gamla underbara vanliga traditioner, så nu är det bara vänta ett år tills den kommer igen, men frågan är om den kommer att se ut som den gjorde i år?! Man vet ju aldrig.

En till rolig sak är över och det är nanny-jobbet. Jag hade min två-åriga kusin Julia här på besök igår och det var full fart från när hon kom igår klockan 12.30 till när hon gick hem idag 13.30 men så roligt det var då, hon kan verkligen göra en glad och göra så att man glömmer bort allting som är runt omkring, man kan bara sitta och titta på henne och le. Klockren unge, verkligen!

De saker som vi/hon gjorde var:
Lagade mat (pannkaka till lunch - makaroner och köttbullar till middag)
Var ute och lekte/gick
Badade i badkar 2 gånger
Kollade typ hundra filmer (pippi, emil, bamse, kalle anka mm.)
"Spelade" yatzy 
Spelade ett annat spel
Lekte med lera
Hoppade i sängen
Lekte kurragömma, ungefär hundra gånger där med
Myste
Lyssnade på musik
Dansade
Fikade

Men något jag är extra stolt över som måste bero på barnvakten, ;-) är att hon somnade 20.00 och sov ända till 8.30, snacka om att hon hade fullt upp med saker under tiden hon var vaken, så att hon var helt slut när hon väl skulle sova.

Ja, jag och maestro hade i alla fall riktigt kul och nu är det faktiskt lite väl tyst här hemma, så jag får väl gå och diskutera lite skit med han så att det blir lite livat här hemma, annars finns det nog en risk att vi somnar, men det vore inte så dumt, man är ändå rätt slut i kroppen...

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka super-nannys ni är.Ni verkade ha fullt upp,det gäller att underhålla dom små liven och det lyckades ni ju med perfekt. KRAM på er.

2008-12-28 @ 20:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0