Uppdatering på väg :-)


Två stycken vill tydligen ha uppdatering. Shit alltså vad denna blogg måste vara populär att man inte klarar sig utan en uppdatering på några timmar, jag skrev ju nämligen ett inlägg igår om jag inte minns fel?! men men, här kommer uppdatering i alla fall :-)

Det är fortfarande vitt ute och jag njuter av det, kan dock bli lite kallare så att det får ligga kvar ännu längre. Just nu håller jag på att laga pepparkakscheesecake. Det luktar ljuvligt gott i hela lägenheten kan jag lova, pepparkaka blandat med apelsin. Mums!
Jag längtar tills den blir klar! Blir den god kanske jag ska ta och bjuda hem lite vänner på julfika kanske, om någon har lust?!
Samtidigt som pepparkakscheesecaken är i ugnen står Dick och lagar lasagne från Strömbergs kokbok och det är tydligen inte vilken lasagne som helst, så det ska bli spännande att smaka. Det luktar också gott, så alltså luktar det allt möjligt i våran lägenhet :-) Man blir nästan hög av alla dofter.

...och nu när allt detta sker sitter jag och smuttar på ett glas vitt vin. Jag ser fram emot denna härliga fredag, med god mat och efterrätt och dryck. Varför vi nu gör allt detta är för att vi firar 5 år imorgon, och vi börjar firandet lite smått redan nu :-) hihi, det är aldrig fel. Eller?



Vad ska ni göra då?



Kram på er alla mina underbara läsare! :-)
Hoppas uppdateringen duger ;-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Wow! 5 år! Grattis. Gud vad mysigt :) Jag och Per firar 1 år idag! Kram

2008-12-12 @ 18:02:15
URL: http://helliii.blogg.se/
Postat av: mellesmo

Bra med uppdatering, svårt att slita sig från den här bloggen ju... och då behöver man uppdatering många ggr. Hoppas ni får en trevlig kväll.



Och du, jag är lätt sugen på fika haha!

KRAM

2008-12-12 @ 18:58:07
URL: http://anname.blogg.se/
Postat av: mellesmo

Bra med uppdatering, svårt att slita sig från den här bloggen ju... och då behöver man uppdatering många ggr. Hoppas ni får en trevlig kväll.



Och du, jag är lätt sugen på fika haha!

KRAM

2008-12-12 @ 19:12:54
URL: http://anname.blogg.se/
Postat av: Rosalie

Grattis! Ha en underbar kväll! Kram kram

2008-12-12 @ 19:38:31
Postat av: mamma

Grattis till er båda. KRAMIZ!!!

2008-12-12 @ 21:13:00
Postat av: frasse

håller med mellesmo kanon med uppdatering din&hennes blogg går ju bara inte att vara ifrån ;-) och jag kommer också gärna över på en fika :D!

Btw grattis på 5 årsdagen :D!

2008-12-12 @ 21:19:16
Postat av: Svar till Anname och Frasse

Då ska ni få komma på fika nån dag efter jul. Vi får höras!

2008-12-12 @ 21:44:17
Postat av: Evelina

5 år, Grattis!:) Pepparkakscheescake, byter du bara digestive mot pepparkakor då?

2008-12-15 @ 16:41:04
URL: http://evelinalinnea.blogg.se/
Postat av: Svar till Evelina

Japp det stämmer bra det, och sen var det även lite fler ljusteringar, som t ex att ha i apelsinskal. Receptet fanns med i VLT om du vill hitta det. Tyvärr hittar jag det inte här på internet, annars hade jag lagt ut det. Mvh Rebecca

2008-12-16 @ 09:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0