Bakdag med Leila



Dagen har jag tillbringat med min syster och Kontakinte och Leila såklart.
Vi har nämligen bakat Leilas Cupcakes, och det var en riktig Leila-stämning i hela köket må ni tro :-) Cupcakesen blev riktigt bra. Tack Leila för den fina inspirationen vi hade som vi får från dig.
.
Receptet är följande:



Gör så här

1. Grundrecept:

2. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.

4. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.

5. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.

7. Fyll med valfri fyllning, se nedan.

8. Grädda i mitetn av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)

9. Jag sätter alltid mina formar i en muffinsplåt när jag bakar muffins. Utan plåten så flyter pappersformarna ut och de tappar de lätt formen. Med plåten som stöd för formarna får man höga och fina muffins!


Det tar ungefär 20 minuter att göra detta.

 Såhär såg själva bakningen ut för oss.
       
 
        
   


Såhär blev dom tillslut

   

Såhär smakade dom enligt Maria
(en bild säger mer en tusen ord, men i detta fall är det en lögn, eller??)
 

Men vi är i alla fall supernöjda och det var rätt så enkelt också, eller vad säger ni? Det här måste vi göra om, men undra vad vi ska hitta på då för gott?!


Nu ska jag gå och kolla Leila på TV och kanske äta en cupcakes eller två. Ha de gött!



Kommentarer
Postat av: Rosalie

Haha, ja det var riktigt skoj att baka med er. Det gör vi om..... lätt! Tack för en kul dag! Kram

2008-07-10 @ 10:53:40
Postat av: Maria

Jag har aldrig blivit så nöjd med något jag bakat! Och jag tyckte dom var supergoda fast det inte syns på bilden! Hahaha! Kram!

2008-07-10 @ 21:23:39
URL: http://konttaskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

gud så goda de såg ut :) hörredu, är allt bra med dig?

2008-07-14 @ 09:00:40
URL: http://anname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0