Olika sätt att tänka



Om jag skulle tänka såhär idag som jag har gjort ända fram till nu, så skulle det inte vara en bra dag:

Jag har ingen röst.
Vädret är fint och jag orkar inte vara ute.
Jag måste plugga.
Jag får sova ensam i natt.
Jag vet inte vad jag ska laga för mat för jag är inte sugen på nåt
t.

Eftersom jag är en rätt positiv människa så tänker jag såhär istället, så blir det en rätt bra dag:

Jag har ingen röst så då måste jag vara inne och ta det lugnt för att inte insjukna helt, alltså en slappardag.
Visst är vädret fint, men det kommer ju faktiskt fler dagar då jag kan vara ute. Sommaren har ju inte ens börjat.
Jag har pluggat idag redan, massor faktiskt. Gjort en hel dans och gjort musikanalys + dragit ut en massa papper som jag och Cissi kommer behöva lite senare för vårat arbete, och sen har jag gjort klart en simuppgift också. Bra gjort Rebecca.
Jag får sova ensam i natt ja, men inte i morgon och inte många dagar framöver :-) en natt här och där är ju inget.
Eftersom jag inte vet vad jag ska laga för mat så kan jag ju inte heller bli besviken på vad det kommer att bli eftersom jag inte har några förväntningar på vad som ska ätas.

Ja men titta, nu ser jag lite ljusare på dagen.
Nu ska jag röja lite i hemmet för att sedan unna mig lite vila framför Grey´s som jag spelade in igår.



Vi blir det vi tänker!



Kommentarer
Postat av: Rosalie

Tänk va du är bra, tralalalaaa.... kram på dig!

2008-05-22 @ 20:36:30
Postat av: Anonym

krya på dig! :)

2008-05-22 @ 20:49:56
URL: http://anname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0