Det luktar bränt här

I pausen till Våra bästa år så skulle jag gå och värma min mat i micron. Jag stoppade in tallriken och ställde den på 2 min, och efter 1 min så känner jag hur det  börjar lukta bränt. Jag hinner tänka att det kanske är korven som luktar, just för att den blev lite bränd igår när den stektes. Men icke var det de, utan det var taket på micron som hade börjat ryka. Snabb som jag är så slog jag av micron och drog ur kontakten och stod och kolla.
Lukten och röken spred sig ganska snabbt i köket och vidare till de andra rummen i lägenheten. Lukten är tyvärr fortfarande kvar och det verkligen stinker i hela lägenheten! Jag har vädrat, men det hjälper inte.

Tänk om jag hade gått in i vardagsrummet och suttit där och väntat tills micron skulle ha plingat, då hade det kanske börjat brinna?! Satan i gatan alltså vilken tur att jag var kvar i rummet!

Nu vågar jag inte röra micron utan väntar till maestro kommer hem så kan vi kolla vad det är som är felet. Drygt att behöva köpa en ny micro, våran som har fungerat så bra, men men det ska ju alltid hända nånting.

That´s life!




Kommentarer
Postat av: Rosalie

oj då! Vilken tur du hade, tur i oturen. Kram

2009-02-05 @ 17:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0