Kyckling i jordnötssås

Jag har snott ett recept från Hanna Grafs blogg, som jag tänkte laga idag, Överraska maestro lite :-)
Maten jag ska laga är följande:

Kyckling i jordnötssås


 4-6 kycklingfiléer

 2 dl kokosmjölk

2 dl vispgrädde

4 msk jordnötssmör

1 tsk sambal oelek

Saften av ½ lime

1 tsk salt

Lite smör till stekning


Stek kycklingen noggrant men försiktigt. Lägg över i annan form. Slå på kokosmjölken, sambalen, limesaften och salta. Rör ihop och låt det puttra 5 min. Blanda sedan i grädden, jordnötssmöret och puttra till en krämig sås i 5-10 min. Lägg i kycklingen och värm. Strö över kokosflingor. Servera med ris och sallad. Smaklig spis!

Det låter rätt enkelt och riktigt gott! Nej nu ska jag nog iväg och handla lite ingredienser.
Tjingeling så länge :-)


Kommentarer
Postat av: Helena

Guuud vad gott det där lät. Jag måste testa! :)

2009-02-07 @ 11:18:49
URL: http://helliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0