Vad händer idag då?!


Lördag idag och jag har ingenting planerat och det känns jätteskönt! Jag kommer ta dagen som den kommer helt enkelt.  Vädret är ju ljuvligt så det kanske blir en promenad nån gång under dagen, vi får se vad jag känner för.

Nu ska jag i alla fall plöja mig i genom några OTH-avsnitt och sedan kolla Kalla på tv och se om jag ändra uppfattning. Maestro kallar mig medgångssupporter, men jag förstår inte riktigt varför?! :-P Oftast tycker jag ju som pappa och då i och för sig så blir det kanske att man blir lite sur om det inte går bra för någon och kläcker ur sig ett och ett annat ord om våra svenska stjärnor, och det gäller speciellt skid"stjärnor". Men samtidigt blir jag inte heller så överlycklig om det skulle gå bra för någon som det inte brukar gå bra för. Hmm, det där vart krångligt skrivet, så jag lämnar det.

Jag har i alla fall ingen förväntning på Kalla alls, hon har sagt att hon går för guld så visst skulle man rynka på näsan om hon slutar 6:a, men jag skulle inte bli förvånad. Hon måste bevisa lite annat nu också om hon är så himla bra som de flesta säger, jag tycker inte hon kan leva på Tour de Ski 2007/2008 vinsten hela tiden. Nu är det dags att kliva fram ytterligare en gång om hon nu är så himla bra.
Hon vann jerringpriset 2008 för att hon vann Tour de Ski, före Kallur som slog världsrekord. Jag finner inga ord, jag tycker bara att det är konstigt.

Oj vilken diskussion det blev, jag återkommer väl om hon nu tar guld som hon säger. Äh orka bry sig. Nu är det dags att ta en kaffe och kolla OTH.

Ha en underbar lördag!
Kramelikram ♥



Kommentarer
Postat av: pappa

Angående Kalla så kan man enligt mig bara konstatera att hon dansade i en backe!Det är allt just nu! Hon kommer att bli världsklass om några år, hon är inte där än. Men att ge henne Jerringpriset e helt galet, jag håller med dig om att man bör ha presterat mer än att bara slå en neddopad finska som dessutom hade problem med fristil pga. taskig teknik och ryggont. Men okey, räcker det med att man kan smila med charm och ha en go dialekt så kan hon konkurrera med Kallur lite grann. Men ska vi tänka idrottsprestationer så är Kallur helt överlägsen naturligtvis. (lite plus för Kallur som liknar en av mina döttrar)



Passning till Dick: När man går in till match är det alltid för att vinna, för att acceptera en förlust ska det vara mot ett motstånd som visar respekt i alla lägen. Och de ska vinna för att de är bättre!

Man ska aldrig acceptera en förlust som beror på att vi ej gett allt vi kan. Vi ska hänsynslöst kämpa för laget o jaget. Förlorar vi så ska motståndarna vara bättre och uppträda med respekt.



Börjar man att kröka rygg och hänga, samt att motståndarna uppträder som Kanadensare så är det bara att press off-knappen! MVH Ronne

2009-02-28 @ 21:29:31
Postat av: frasse

fick du någon firre igår? ;-)!

2009-03-01 @ 00:06:48
Postat av: Rebecca

Svar till pappa: Tusen tack för din fina och långa kommentar :-)



Svar till Frasse: Nej tyvärr :-( men jag har inte heller nå psyke för att fiska :-)

2009-03-01 @ 11:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0