Tokig!

Igår hackade jag 4 lökar och lökdoften sitter fortfarande kvar i händerna. Hur ska jag få bort den?
Jag har duschat, tvättat händerna i handfatet med tvål, smörjt in dom med hudlotion som luktar gott, skrubbat händerna och suttit med dom i vatten men lukten försvinner inte, den vägrar helt enkelt att försvinna! 
Hur ska den kunna försvinna? Jag håller på att spy varje gång jag för upp mina händer mot näsan, satan så tokig jag blir på det hela!

Magen är kass också, så det var inge bra av mig att käka allt det som jag åt igår på trerättersmiddagen med laget (bla Purjolökssoppa som förrätt och rotfrukter ihop med fläskfilé som varmrätt), ingen vidare bra kombination om man har en mage som är känslig för lök, dock var purjolökssoppan underbart god som jag kommer att göra fler gånger.

Usch, nu kliade det på näsan och jag var tvungen att klia med mina lökfingrar, blääää. Tänk att vara kock då, hur gör dom, för lätt att man hackar 4 lökar då någon gång.

Kommentarer
Postat av: mamma

Köp en löktvål finns på Duka. KRAM!!!!

2009-01-17 @ 18:04:47
Postat av: Svar till mor

Va, finns det?? Ja de måste man ju köpa. Tack för tipset!

2009-01-17 @ 18:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0